
Kestävän kauneuden uranuurtaja jo yli 40 vuotta
”Me Davinesilla uskomme, että kauneuden ja kestävän kehityksen tasapaino, jota kutsumme ”kestäväksi kauneudeksi”, voi parantaa elämäämme ja ympäröivää maailmaa.”

Sustainable Beauty
Davines on italialainen ammattimaisten hiustuotteiden brändi, joka yhdistää tarjoamissaan tuotteissa laadun, tehokkuuden ja toiminnallisuuden suureen kunnioitukseen planeettaa ja sen resursseja kohtaan.
Käytämme liiketoimintaa positiivisena voimana pyrkiessämme edistämään kestävän kauneuden mallia. Inspiraatiomme kauneudelle syntyy tasapainosta aineen ja muodon välillä, ja tyylimme heijastelee yksinkertaisuutta, harmoniaa ja hyvää makua.
Davines rohkaisee ihmisiä huolehtimaan itsestään, ympäristöstään ja siitä, mitä he rakastavat. Pyrkimyksemme on tehdä parhaamme maailmalle ja luoda hyvä elämä kaikille kauneuden, etiikan ja kestävyyden kautta.
Davinesin historia pähkinänkuoressa
1983 Davines Group aloittaa perheyrityksenä tutkimuslaboratoriona Parmassa, Italiassa ja valmistaa korkealaatuisia hiustenhoitotuotteita maailmanlaajuisesti tunnetuille kosmetiikkayrityksille. 1993 Davines -tavaramerkki syntyy valmikoimaksi ammattilaisille suunnattuja kauneustuotteita, jotka suunnitellaan, muotoillaan ja valmistetaan Davinesin pääkonttorilla Parmassa. 1996 perustetaan ihonhoitosarja [comfort zone]. 2004-2007 Davines laajenee kansainvälisille markkinoille ja avaa sivukonttorit Lontoossa, Pariisissa, Mexico Cityssa ja New Yorkissa. 2016 Davines saavuttaa B Corporation sertifikaatin. 2017 Parman toimistot ja tuotantolaitos muuttuvat hiilineutraaleiksi. 2018 Davines Village avautuu, kaikista toimipisteistä sekä pakkauksista tulee hiilineutraaleja. 2019 Hong Kongin sivukonttori avautuu, pääkonttorit Parmassa ja New Yorkissa muuttuvat Benefit Corporatin -yhtiömuotoon ja Davinesin päätapahtumat ovat hiilineutraaleja. 2021 Davines aloittaa B Corp Beauty Coalitionin, tavoitteena tehdä kauneusteollisuudesta kestävämpää. 2021 Davines perustaa EROC Land koulutus- ja tutkimuskeskuksen. 2023 Davines juhlii 40-vuotista taivaltaan kestävän kauneuden parissa.



Kestävän kauneuden lähtökohdat
Kauneusihanteemme kumpuavat aineen ja muodon välisestä tasapainosta. Tyylien inspiraation lähteenä toimii yksinkertaisuus, harmonia ja hyvä maku. Kauneus, johon uskomme, perustuu yksilöllisyyden arvostamiseen, monimuotoisuuden juhlimiseen ja sananvapauteen. Ne tekevät jokaisesta meistä sen, mitä olemme. Haluamme toimia ikään kuin työkaluna, auttaa jokaista ilmaisemaan omaa ainutlaatuisuuttaan. Luomalla ”kauneutta” haluamme rohkaista ihmisiä pitämään huolta itsestään, ympäristöstään, jossa he elävät ja työskentelevät, sekä asioista, joita he rakastavat. Monikulttuurinen uteliaisuutemme motivoi meitä tutkimaan maailmamme monia totuuksia. Haluamme olla sopusoinnussa nykyhetken kanssa ja pysyä samalla ajassa mukana.
Perhearvot yrityksen takana
Davines-brändin takana on Bollatin perhe. Herra Gianni ja rouva Silvana Bollati perustivat yrityksen, jonka arvomaailma on kantanut tähän päivään asti ja toimii yrityksen toimintaa ohjaavana tekijänä.
Davines sai nimensä perheen lasten, Davide ja Stefania, mukaan. Lapset ovat edelleen mukana yrityksen toiminnassa – Davide toimii yrityksen hallituksen puheenjohtana ja Stefania vastaa yrityksen yhteiskuntavastuuhankkeista.
Opinnoiltaan kosmeettinen kemisti ja farmaseutti oleva Davide on todellinen visionääri, ja pyrkii jatkuvasti kehittämäänb yritystä kohti kauneutta ja kestävän kehityksen arvoja.
Davines on pysynyt perheomisteisena yrityksenä tähän päivään asti pitääkseen kestävän kehityksen arvomaailmansa. Tänä päivänä Davines on edustettuna 86 maassa, ja sen lähes 800 henkilön vahvuudessa työskentelee 46 eri kansallisuutta. Davines jatkaa työtään kestävän kauneuden ja maapallon suojelun edistämiseksi.

-Davide Bollati

Kauneusihanteemme toteutuu käytännöllisin ja ”kestävin” työskentelymetodein. Meille kestävä kehitys liittyy vastuuseen, jonka olemme velkaa itsellemme, ihmisille, joiden kanssa työskentelemme, asiakkaillemme sekä maailmalle, jossa elämme ja toimimme. Visiomme ”kestävästä kehityksestä” sisältää useita toisiinsa liittyviä merkityksiä:
»”kestävä kehitys” sitoumuksena vaikuttaa myönteisesti ympäristöön ja yhteiskuntaan
»”kestävyys” tuotteidemme tehokkuuden ja asiakkaidemme turvallisuuden kannalta – tämä on luonnollisten ainesosien käytön ansiosta, jota on tehostettu uusimmilla kosmeettisilla teknologioilla ja artesaanihengellä
»”kestävyys” suhteessa ”luomisen vapauteen”
Yhteenvetona voidaan todeta, että toinen tapa sanoa ”kestävä kauneus” on ”kaunis ja hyvä” – kuten muinaiset viittasivat erottamattomaan yhtenäisyyteen ulkoisen ja sisäisen kauneuden välillä. Ja ”kestävä kauneus” on toinen tapa sanoa Davines.